Män och kvinnor röstar olika, det är inget nytt, men skillnaderna blir större och större. Jag visar först skillnaderna mellan blocken, där vi ser att vi aldrig röstat så olika som grupper, och sedan per parti, där vi ser att SD och MP är de som har störst könsskillnader. Detta är dock något som sker över hela världen, från USA, till Europa till Sydkorea, män och kvinnor röstar mer och mer olika. Vad tror du detta beror på?


Filen med bakgrundsdatan hittar du här :